שיווק
פופולרי

על מה יש להקפיד בפרסום מודעת אבל?

כאשר אנו חווים אובדן של אחד מיקירינו קשה מאוד לגייס את האנרגיה הדרושה כדי לארגן את סידורי הלוויה, השבעה ופרסום מודעת האבל, בעוד אנו שרויים בצערנו העמוק. יחד עם זאת ברצוננו להוביל את הנפטר למנוחת עולמים בצורה מכבדת ואוהבת. אספנו עבורכם את כל הפרמטרים החיוניים לפרסום מודעת אבל במהירות ובקלות, ומספר טיפים שכדאי לזכור בתקווה שנוכל להסיר מליבכם חלק מהדאגה.

כיצד יש לנסח את מודעת האבל?

כאשר מפרסמים מודעת אבל חשוב להתאים את התוכן לסוג המודעה, האם זו מודעת פטירה או מודעת השתתפות בצער? מודעת השתתפות בצער לרוב תפורסם בעיתונים, באזור ייעודי למודעות אבל, על פי הזמנתם של קולגות הנפטר וחבריו. מודעה זו אינה מיועדת לספק פרטים אודות הלוויה והשבעה, אלא לחלוק למנוח כבוד אחרון ולהביע תנחומים למשפחתו בזמנים הקשים שאותם הם עוברים. פרסום מודעות אבל מסוג זה בעיתונים, מאפשר לתוכן להגיע למספר רב של אנשים שאולי הכירו את הנפטר במהלך חייו.

בניסוח מודעת השתתפות בצער יש לשלב טקסט המביע בכנות את דברי הנחמה ואף לפנות לבני משפחתו של הנפטר בדברים. אם מדובר במקום עבודתו של הנפטר ניתן לשלב לוגו המייצג את הארגון החברה שבה עבד. הקפידו לשמור על ניסוח המביע כבוד למנוח ולשאריו.

שלא כמו סוג המודעה הראשון שבו עסקנו, פרסום מודעת פטירה נעשה לרוב בשתי פלטפורמות: עיתונות ותליית שלטים בסביבת מגוריו של הנפטר. חשוב לדעת כי הכנת מודעות אבל להדפסה אינה כרוכה בתשלום וניתן לעשות זאת בקלות דרך האינטרנט ולהדפיסן במדפסת הביתית. מודעות בעיתונים לעומת זאת כרוכות בתשלום. ככלל המודעות בשתי הפלטפורמות יכללו את אותם הפרטים: משפט פתיחה, שם הנפטר, קרבת האבלים, מועד ומיקום הלוויה, מיקום השבעה ובמקרים מסוימים אף יפורטו זמני תפילה. מודעה מסוג זה מטרתה לבשר את דבר מותו של הנפטר לכל אדם שהכירו בחייו, לכן נהוג לתלות את המודעות המודפסות בסביבת מגוריו גם כן.

מהו הזמן הנכון להזמנת מודעת האבל?

זמן הזמנת מודעת האבל תלוי מאוד בעיתון שבו אתם בוחרים לפרסם אותה. לכל עיתון ישנם זמני הדפסה שונים ולכן המועד האחרון להגשה המודעה לדפוס משתנה. לדוגמה, מודעת אבל בידיעות אחרונות יש להזמין בערב טרם הדפסת הגיליון. זאת משום שזהו עיתון המתפרסם בבוקר. מצד שני ישנם עיתונים המתפרסמים בשעות הערב או שבועונים אשר להם מועדי סגירת גיליונות שונים לגמרי. זו הסיבה שבגינה מומלץ לבצע את הזמנת מודעת האבל מוקדם ככל הניתן, ולעשות זאת דרך מפרסם שעובד עם מגוון עיתונים. כך תוכלו לקבוע נוסח אחיד, ולבקש את העיתונים שבהם תרצו לפרסם את המודעה והמפרסם יעשה זאת עבורכם.

כיצד נקבע מחיר מודעת האבל?

ממש כפי שלכל עיתון ישנם זמני דפוס שונים, פרסום מודעת אבל בכל עיתון ועיתון יעלה מחיר שונה. ניתן למצוא מחירונים המפרטים את מחירי הפרסום בכל עיתון, אך אלה עשויים להשתנות בהתאם לגודל המודעה, העיצוב וכמות המלל שהיא כוללת. כמו כן, המחיר עשוי לעלות במקרים שבהם מודעת האבל מתפרסמת בערב חג או בסוף השבוע.

טיפים נוספים לפרסום מודעת אבל

בטרם אישור מודעת האבל הקפידו לעבור כמה וכמה פעמים על המלל כדי לוודא שדבר לא חסר ואין כלל שגיאות כתיב. מומלץ אפילו לתת לעיניים נוספות לבחון את המודעה לפני אישורה. ודאו שאתם מבינים בדיוק מהי מידת המודעה, שכן בצג המחשב והפלאפון לא תראו אותה כפי שתוצג בעיתון. אל תתביישו לאיית למפרסם מילים מורכבות, וודאו שאכן הן נכתבות כראוי.

העלה עוד

מאמרים קשורים

Back to top button