גוגלכתיבת תוכןקידום אתריםשיווק
פופולרי

האבולוציה של מנועי החיפוש של גוגל ולמה היא חשובה עבורך כבעל אתר?

גוגל, לצערם של מקדמי אתרים רבים, לא נח לרגע וממשיך כל הזמן לעדכן את האלגוריתם שלהם לדף תוצאות החיפוש. עבור גוגל מדובר בניסיון לתת מענה טוב יותר לשאילתות שמבצעים הגולשים בזמן החיפוש. עבור מקדמי האתרים, לעומת זאת, מדובר בעבודה מתישה מאד, משום שהם צריכים להמשיך ולעדכן את האתר כל הזמן על פי השינויים.

מה היו העדכונים האחרונים?

שני העדכונים האחרונים למנוע החיפוש היו "עדכון ברט" וגרסה נוספת שכונתה "עדכון אלברט". מטרת שני עדכונים אלה הייתה להעניק תוצאות טובות יותר לחיפוש, בהתאם למיקום של כל אחת מהמילים בביטוי החיפוש. כך, אם מישהו חיפש, למשל, תוכנות ליצירה של ציור דיגיטלי או חיפש הדפסות דיגיטליות לציורים, מנוע החיפוש ידע לזהות את ההבדל לפי ההקשר.

עבור המקדמים, כל עדכון כזה דורש התאמה של האתרים, ובמיוחד של התוכן הכתוב בהם, כדי שמנוע החיפוש ידע להפנות את הגולש לתוכן הנכון. כבר מספר שנים שמקדמי האתרים מגלים שככל שהתוכן איכותי יותר, מתאים לקריאה על ידי גולש אנושי ולא רק התוכנה של גוגל, ומכיל יותר מידע חשוב, כך גוגל ייתן ציון איכות גבוה לדף. היום, עם האבולוציה של גוגל אנו מתחילים לראות כי האתרים שהיו מזינים תכני "זבל" לקידום, מופיעים בסוף עמודי התוצאות, והאתרים האיכותיים זוכים לתגמול מענקית החיפוש – בראש רשימת התוצאות.

מה זה אומר עבורכם כאשר אתם מתחילים להזין תכנים באתר?

נכון, קיימים גם עדכונים של גוגלשאינם משפיעים ממש על התוצאות. אך העדכונים האחרונים משפיעים מאד על כל מה שקשור לדרך שבה אתם מנסחים את התוכן. אם תצליחו לייצר תכנים שמרתקים את הגולש, ומאפשרים לגוגל לזהות כי הם כוללים תשובות לשאלות נפוצות בנישה שלכם, תצליחו לקדם את האתר במהירות. אם אינכם יכולים לכתוב את התוכן ברמה גבוהה אל דאגה, יש אפשרויות אחרות.

לאור כל זאת, מקדמים רבים ויתרו על כתיבת התוכן בעצמם או העסקה של סטודנטים וצעירים לכתיבת התוכן, והחלו להשתמש בחברות מקצועיות המייצרות תכנים בשלל תחומים. בזכות כניסת החברות העוסקות בתחום במיקור חוץ, כתיבת מאמרי קידום כבר אינה מילה נרדפת לכתיבה בעברית דלה או לניסוח לקוי של התוכן סביב מילות החיפוש. מאמרים אלה נכתבים ברמה גבוהה, ומתייחסים לנושא המדובר בכלליות. זאת בעוד כתיבת תוכן לבלוג או לאתר, לעומתם, מאפשרים מחקר עמוק יותר של הנושא ודוגמאות מפורטות.

כמה תכנים כדאי להוסיף לאתר?

לא קיימת נוסחה אחת לכמות התכנים שכדאי להוסיף. יש אתרים המוסיפים מאמר אחד לקידום מדי יום ואחרים מוסיפים מאמר כל שבוע. נוסף על מאמרי הקידום הנכתבים כחלק מהאתר עצמו, חשוב כמובן להוסיף מאמרים שמפורסמים באתרים חיצוניים ותומכים במאמרים אלה באמצעות קישור. לכן, כל חברה מזמינה כיום מספר תכנים בחודש.

נתון חשוב נוסף שכדאי לדעת, ושייך לעדכוני העבר של גוגל ועדיין רלוונטי מאד הוא חשיבות עדכון האתר בצורה תכופה. מנוע החיפוש מעניק ציון גבוה יותר לאתרים בהם מוזן תוכן באופן שוטף. אפשר לכתוב תכנים חדשים מאפס או להעשיר ולהעמיק את התכנים הקיימים, ולהוסיף להם פסקאות נוספות כדי שהדבר יחשב מבחינת מנוע החיפוש כעדכון האתר.

לסיכום, כאשר כותבים מאמרי קידום חשוב להקפיד על שפה נכונה, לכתוב עבור הגולש ולא עבור מנוע החיפוש ולא להציף את האתר בביטויי מפתח. אם אינכם בעלי יכולות מילוליות מפותחות, כדאי להעביר את השרביט לחברה מנוסה בכתיבה, וכך לנצל את העדכונים האחרונים של האלגוריתם של גוגל לטובתכם.

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button