שיווק

פרסום בטלוויזיה – חשיפה מרבית ללקוחות בכל גיל

אם אתם בני שלושים וחמש פלוס, אתם בוודאי זוכרים את העידן שבו היו רק שני ערוצים בישראל. הערוץ הראשון בו שודרו תשדירי שירות ללא פרסום, וערוץ 2 שהיה הערוץ המסחרי הראשון בישראל והחל לשדר פרסומות משנת 1993. מפרסמים היו משלמים הון עתק, כדי להופיע בספוט קצר עם רייטינג עצום.

בתקופה בה היה רק ערוץ יחיד שמורשה להעלות פרסומות, התחרות עדיין לא הייתה קיימת בין הערוצים ומחירי הפרסום היו גבוהים. במהלך השנים, ככל שעלו לאוויר ערוצים נוספים, מחירי ספוט פרסום בטלוויזיה ירדו.

כיום, אם תשאלו "כמה עולה פרסומת בטלוויזיה?" תופתעו לגלות כי כמעט כל עסק, קטן כגדול, יכול להרשות לעצמו להיכנס לכל בית, באמצעות פרסומת או תשדיר חסות אפקטיביים. את תוצאות הפרסום ניתן לחוש מייד כאשר הטלפון לא מפסיק לצלצל. לפני שנדון במחירי הפרסום השונים, חשוב להבין את הדרך שבה ניתן להגיע לקהל מפולח היטב בכל ערוץ.

כמה אנשים צופים בטלוויזיה בישראל ובאילו ערוצים?

כיום, יש מגוון ערוצי טלוויזיה שבהם ניתן לפרסם, ובכל ערוץ תוכניות שונות שחלקן מתאימות לפילוח ממוקד של צופים. הישראלי הממוצע (לפני משבר הקורונה) צפה בטלוויזיה 3.6 שעות בממוצע, נכון לנתוני וועדת המדרוג. המספרים בימים אלה, מטבע הדברים, גבוהים בהרבה.

נכון לתחילת שנת 2019 הערוץ הנצפה ביותר בישראל היה ערוץ 12 של "קשת". התוכניות ששברו את שיאי הרייטינג "מאסטר שף" ו-"האח הגדול" הן של ערוץ זה. המתחרה "רשת" הגיעה לנתונים מרשימים בתוכנית "המרוץ למיליון", שבמרץ 2015 צפו בה מעל שני מיליון אנשים בישראל.

כיום, ניתן לפלח את הצופים בזכות וועדת המדרוג המשתמשת בנתוני הצפייה של 700 משפחות בישראל, ובוחנת באילו ערוצים ותוכניות המשפחה צופה במהלך השנה. על פי נתונים שפורסמו באתר "הארץ" בשנת 2016, מרבית הצופים בטלוויזיה הם נשים (60%). ישנן תוכניות המכוונות לגילאים מסוימים, למשל התוכנית "הישרדות" מאפשרת למפרסמים להגיע לבני נוער. 10% מהצופים בתוכנית זו משתייכים לגילאים (17-12) ו"האח הגדול" ש-9.6% מצופיה הם בני נוער. תוכניות הבוקר זוכות בדרך כלל לקהל נשי בהיקף של 70% לפחות בהתאם לאופי התוכנית.

אילו אפשרויות פרסום עומדות בפניכם?

כיום אתם יכולים לבחור אם להזמין פרסום ברשת או פרסום בקשת ובערוצים נוספים. כל הערוצים מציעים "ספוטים", קטעי פרסום קצרים בין התוכניות ובמהלכן. כמו כן, ניתן לתת חסות לתוכנית ולשדר שקופית המסייעת למתג את העסק.

בתוכניות הבוקר ניצבות בפניכם אפשרויות פרסום נוספות כמו ראיון בשידור חי (המתאים להשקת מוצר חדש, ספר שיצא לאור ומוצרים דומים), אפשר לשלב תוכן פרסומי בתוכנית עצמה ולהציג ריהוט או יצירת אומנות פרי ידכם, וכן לשלם על אזכור קצר של המותג במהלך התוכנית. הדבר דומה לפרסום בקולנוע או בסדרה אהובה שבה מבליח לרגע רכב מדגם חדש או בקבוק משקה של "קוקה קולה".

אם אתם עובדים עם חברת פרסום גדולה, אתם עשויים לגלות כי פרסום חסויות בטלוויזיה באופן ספונטני, יכול להיות מוצע בחצי מחיר על בסיס רכישה של "הרגע האחרון". תוכניות הטלוויזיה שלא מכרו מספיק חסויות מורידות את המחירים ימים ספורים לפני השידור. באותה דרך אפשר למצוא לעיתים גם תוכניות המציעות ספוט קצר במחירי "הרגע האחרון". פרסומת זו מופיעה בין שתיים או שלוש פרסומות ארוכות יותר במהלך ההפסקה בין התוכניות.

תחזית מזג האוויר

ב-28 לפברואר 2019 ערוץ "קשת" דיווח על הדקה הכי נצפית בטלוויזיה שאינה במהלך שידור פרק גמר של תוכנית ריאליטי או אירוע ספורט מוביל. מאורע זה התרחש בערב לפני הפרסום, בין שידורי מזג האוויר לתוכנית "ארץ נהדרת". דקה זו זכתה ל-26% רייטינג. פרסום בתחזית מזג אוויר הוא אפשרות משתלמת במיוחד למי שרוצה לזכות לרייטינג גבוה, ופונה לקהל יעד מגוון של נשים וגברים בני עשרים וחמש עד שמונים.

לסיכום, כפי שניתן לראות מהנתונים שציינו, הפרסום בטלוויזיה מאפשר להגיע לקהל יעד מפולח היטב בשעות הפנאי. בזמן הצפייה, העיניים של הלקוח הפוטנציאלי מרותקות למסך, והוא פנוי להקשיב למסר הפרסומי. ניתן לבחור בין חסויות, ספוטים ותשדירים באורכים שונים. מבחינת עלות הפרסום, לא קיים מחירון קבוע, אלא המחיר משתנה בהתאם לרייטינג של התוכנית, ולכמות המפרסמים בכל הפסקת פרסומות. מומלץ להזמין את תשדיר הפרסום מחברה גדולה הרוכשת מדיה בכמות גדולה, ויכולה להציע חבילות פרסום המשלבות מספר ערוצים במחירים אטרקטיביים.

(tags)
העלה עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

Back to top button